1990 Az utolsó szóló

Bemutató: 1990. szeptember 5.
Helyszín: Petőfi Csarnok

Az előadás Jochen Schmidtnek, a Nordrhein-Westfalen táncfesztivál igazgatójának felkérésére készült.

Zene: Joao Gilberto, Hortobágyi László, Szemző Tibor
Előadó/rendező: Angelus Iván
Fény: Szabó Gábor
Technikai munkatárs: Bérczes Zoltán
Grafika: Bp. Szabó György
Köszönet: Báthory Béla, Fodor Tamás, Kistamás László, Mész András, Mihók Gábor, Murányi Zsófia, Szabó György, a Kreatív Mozgás Stúdió és a Petőfi Csarnok munkatársai és természetesen a családom

További előadások:
1990. szeptember 6. Petőfi Csarnok
1990. szeptember 23. Erholungshaus, Leverkusen / Internationales Tanzfestival Nordrhein-Westfalen
1990. szeptember 25. Fabrik Heeder, Krefeld / Internationales Tanzfestival Nordrhein-Westfalen
1990. december 12-13. Het Kleine Theater, Amszterdam

Az utolsó szóló – plakát
Az utolsó szóló I., Petőfi Csarnok, 1990.09.06., szereplő: Angelus Iván
Az utolsó szóló II., Petőfi Csarnok, 1990.09.06., szereplő: Angelus Iván
Az utolsó szóló III., Petőfi Csarnok, 1990.09.06., szereplő: Angelus Iván
Háttérfilm részlete az előadásban: Buddha mosolya, A dalai láma előadása, Marx Károly Közgazdasági Egyetem, 1990. 04. 27.
A teljes háttérfilm az előadásban: Buddha mosolya, A dalai láma előadása, Marx Károly Közgazdasági Egyetem, 1990. 04. 27.
A dalai láma Budapesten, Marx Károly Közgazdasági Egyetem, 1990. 04. 27.

“Er beshcreibt sich als “Sohn des ungarischen Sozialismus”, nennt sich aber aber im gleichen Atemzug einen “Fan” der 68er Revolutionen.”
Soloprogramm Ivan Angelus. Ballett International, 1990.08., 13. évfolyam/8. szám, 33. old.

“A Petőfi Csarnokban szeptemberben (…) 5-6-án Angelus Iván táncestje.”
selmeczy: Slágersarok. 1990.08.29., 118. évf./202. szám, 12. old.

“AZ UTOLSÓ SZÓLÓ. Reménykedjünk, hogy mégsem, mert Angelus Iván ritkán látható estjei igazán üdítő változatosságot jelentenek nem csupán a táncművészet, hanem általában az előadóművészet még színvonalas, eredeti választékában is.”
Beszélő, 1990.09.08., 1. évf./35. szám, 28. old.

“Angelus Iván hanyatt fekszik a földön. Kezében mikrofon, a másik a feje fölött, kissé behajlítva. Tenyerében egy tojást tart puhán. Dúdolni kezd egy boldog-szomorú dallamot. Vagy fél hanggal följebb ugyanez a dallam szólal meg egy hangfalból. Angelus hangja hozzáigazodik, együtt énekelnek.”
Révi Judit: A posztmodern táncos. Táncművészeti iskola alakul. Kurír, 1990.09.13.,1. évf./63. szám, 12. old.

“Das war wirklich auf keinen einheitlichen Nenner zu bringen, ist mit keinem Schlagwort fussbar, was der Ungar Ivan Angelus anlasslich des 4. Internationalen Tanzfestivals NRW in der Fabrik Heeder zelebrierte. (…)
Noch vergleichsweise einfach zu fassen das leitende Motiv: der Mensch, das Individuum im Zweispalt von Kultur und Universum. Da tanzt ein Nackter vor einer Flimmernden Leinwand, ertastet seinen Körper und seine Umgebung mit einem kleinen Casettenrecorder ab.”
-tin: Eigene Methode. Rheinische Post, Krefeld, 1990.09.27.

“Angelus Iván úgy vágott neki a kortárs táncirányzatok megismerésének, hogy bármit folytatni kívánt volna az elődök munkásságából. Rendíthetetlen akaratának, művészi vállalkozókedvének köszönhetően azonban egy évtized alatt az amerikai modern iskolák számos eredménye plántálódott át. Így ma már nem csupán néhány megszállott előadója és nézője, hanem nívós csoportja s értő közönsége is akad a szabad táncnak. Angelus Utolsó szóló című új estje az elmúlt évtized végigpásztázására sarkallt: honnan jött, meddig juthatott, s merre tart e megtűrt irányzat reprezentánsaként.”
Fuchs Lívia: Valami más. Film Színház Muzsika, 1990.10.06., 34. évf./40. szám, 14-15. old.

Angelus, Hongarije. De laatste solo. Uit in Eindhoven, 1990.12., 1. évfolyam/4. szám, 3. old.

“Modern tendencies in Hungary are stimulated primarily by Iván Angelus who opened his own studio in 1983, and invited big-name masters like Matt Mattox, Bruce TAylor, Anne Dreyfus, Josef Nadj, and Dominique Bagouet to summer and winter courses. Iván Angelus began his career at Studio K., the outstanding ensemble of alternative Hungarian theatre, and because of his exploration in methods of nonverbal expression in modern dance he is wellknown as a choreographer and performer as well as for teaching and organizational work. He has composed mainly solo evenings – this season, for example, “The Last Solo” – but he has also composed group works attesting to his theatre-dominated way of thinking.”
Fuchs Lívia: Modern Hungarian Dance. Caught Between Heritage and a New Beginning. Ballett International, 1991.12., 14. évf./12. szám, 40-41. old.

1990-Az-utolsó-szóló_szórólap-rotated

Az utolsó szóló – szórólap

1990-Az-utolsó-szóló_Krefeld_szórólap

The Last Solo at “Aufbrüche” – 4. Internationales Tanzfestival NRW