1988 Új Tánc Szemle – A farkas csókja-i

Időpont: 1988. január 2. 19:00
Helyszín: a felújított József Attila Színház

Előadók:
Szemző Tibor (Budapest): fuvola, pacsirta rádiók. Szemző Tibor Angliában megjelenő nagylemezének bemutatója
Raza Hammadi (Tunézia-Párizs): jazz tánc. Matt Mattox tanítványa, ma a párizsi Ballets Jazz Art koreográfusa. Ördögi temperamentum
Badr El Ramah (Kairó-Oldenburg): egyiptomi néptánc
Ann Papoulis (New York): a Farkas Csókja című tánca a posztmodern irányzat katarktikus példája
Trancebalance (Budapest): Másik János, Magyar Péter, Kamondy Ágnes, Molnár Ildikó. A ’86-ban alakult együttes zenéje a modern jazz, a keleti népzene és a popzene sajátos szintézise, melyek ők középkelet-európai zenének neveznek

Plakát grafika: Bp. Szabó György

1988-Új-tánc-szemle_A-farkas-csókja_i_szórólap

A Budapesti Új Tánc Szemle szórólapja

Az Új Tánc Szemle plakátja

“SZÍNHÁZ (…) SZOMBAT (…) József Attila Színház: A farkas csókja – I. Új Tánc Szemle (7)”
Esti Hírlap, 1988.01.02., 33. évf./1. szám., 6. old.

“A farkas csókjai címmel táncszemlét rendezett a Kreatív Mozgás Stúdió a József Attila Színházban, január 2-án. Az est első részében Szemző Tibor két művet szólaltatott meg fuvolán és elektromos berendezéseken – az egyik saját kompozíciója volt Angliában megjelent új nagylemezéről, a másik Steve Reich műve. Ezután a New York-i Cunninghem Stúdió tanára, Ann Papoulis lépett a színpadra. A kulturált mozgású táncosnő „posztmodern” kompozíciót mutatott be, főként természeti elemekből, a Farkas csókja címmel. Végül a Balkan Futourist csoport produkciója következett: saját zenéjükre szimbolikus gesztusokból, mozgásokból és tárgyakból komponált térfantáziákat adtak elő.”
–s: Napló. Magyar Nemzet, 1988.01.05., 51. évf./3. szám, 7. old.

“A színlap katarktikus erejű posztmodern táncműnek titulálta “A farkas csókjá”-t (talán csaliként?). A tudósítás viszont csak egy letagadhatatlanul amerikai stílusú – némi extravaganciával felfegyveztett -, punkosan vaddá formált, egzaltátlt szellemiségű mutatványról számolhat be. A költői cím és a stílustalan mozgásanyag együttes viszonyából sem kaphattunk határozott fogódzót a táncos üzenet megfejtéséhez.”
Králl Csaba: A farkas csókja. Táncművészet, 1988.03.01., 13. évf./3. szám, 5-6. old.