A Kreatív Mozgás Stúdió egy évtizedes szakmai munkája új irányba fordult a rendszerváltás után. A hivatásos táncművész képzés elindítása a Kortárs Táncművészeti Egyesület (KTE, 1993-tól Kortárs Táncszínházi Egyesület) keretében kezdődött. Angelus Iván és Kálmán Ferenc kezdeményezéséhez Szabó György (a Petőfi Csarnok programszervezője) és Török Jolán (a Magyar Táncművészek Szövetsége ügyvezetője), valamint Berger Gyula táncos-koreográfus is csatlakozik, összefogásuk eredményeként indul el a Modern Tánciskola (MoTi). Ez az első kísérlet a modern szemléletű professzionális táncművész képzés létrehozására. A képzést a Magyar Táncművészek Szövetsége hirdeti meg, mivel az MTSZ modern tánc tagozatából jött létre a KTE, ami ekkor még a Szövetséggel szorosan együttműködött. A képzés helyszíne a Kreatív Mozgás Stúdió. A hirdetésből az is látszik, hogy ez még nem nappali tagozatos képzés volt. A tanév végén a Tánc 91 fesztivál keretében a Petőfi Csarnokban léptek fel az iskola növendékei.
Rendszeresen tanítanak: Angelus Iván, Kálmán Ferenc, Berger Gyula
Vendégtanárok: Vicky Shick, Karczag Éva…

“A modern és a posztmodern táncok magas szintű oktatását, a korszerű hivatásos táncos képzést tűzte célul a Magyar Táncművészek Szövetségének induló modern tánciskolája.”
Modern táncok iskolája, Csongrád Megyei Hírlap – Délvidék, 1990.08.03., 47. évf./181. szám, 10. old.
“A hivatásos jelleg biztosítéka a magyar és külföldi művésszpedagógusok által vezetett rendszeres technikai és kreatív munka. A hazai pedagógusok közül többek között Angelus Ivánt, Berger Gyulát és Kálmán Ferencet kérték fel. Az 1990. október 1-től 1990 július 28-ig tartó első tanévben egy haladó és egy középhaladó osztályt indítanak. Az alsó korhatár 16 év-“
Tánciskola – haladóknak. Kisalföld, 1990.08.03., 45. évf./181. szám, 5. old.
“A felvételi vizsga szeptember 1-jén lesz a Kreatív Mozgás Stúdióban 14, 16 és 18 órai kezdettel. A haladó óra a hét öt napján (hétfőtől péntekig) 14.30-15.55-ig, a középhaladó óra 16-17.25-ig. Előreláthatólag az éves tandíj: 12 000 Ft.”
Magyar Nemzet, 1990.08.14., 53. évf./190. szám, 15. old.
“Modern Tánciskola indul ez év októberében, melynek célja a modern és posztmodern tánctechnikák magas szintű oktatása és a korszerű hivatásos táncos képzés. A hivatásos jelleg biztosítéka magyar és külföldi művészpedagógusok által vezetett rendszeres technikai és kreatív munka. A hazai pedagógusok közül egyelőre Angelus Ivánt, Berger Gyulát és Kálmán Ferencet kérték fel. Az 1990. október 1-jétől 1991. július 28-ig tartó első tanévben egy haladó és egy középhaladü osztály indul. Az alsó korhatár 16 év. Érdeklődni lehet a Magyar Táncművészek Szövetségében.”
Felvételi felhívások. Film Színház Muzsika, 1990.09.08., 34. évf./36. szám, 12. old.
“Január 29-én este nyolctól három modern táncprodukció látható a Petőfi Csarnok színpadán. (…) Végül a januártól a Kreatív Mozgás Stúdióban tanító amerikai Vicky Schick szólója zárja az estet.”
Táncest. Élet és Irodalom, 1991.01.25., 35. évf./4. szám, 16. old.
“A Lágymányosi Közösségi Házban előadást, a Kreatív Mozgás Stúdióban pedig tréninget tart a szintén világhírűvé lett magyar származású Karczag Éva. Amerikában Trischa Brown moderntánc-csapatának volt tagja, Hollandiában pedagógusként a legjobbak között jegyzik.”
Révi Judit: Vihar a pincében. Kurír, 1991.03.20., 2. évf./77. szám, 12. old.
“Egy másik szakember, történetesen az első évfolyamát hamarosan záró Modern Tánciskola vezetője, Angelus Iván táncos meg szinte ujjongva mondta: ez az igazi modern tánc! Ez a keresetlenség, szabadság, rögtönzőképesség! Ez a mederben tartott – a szabadjára engedett mozgás, mintha minden mozdulatot a szemünk láttára találnának meg magukban! A két fiú tánca a végén… ez az igazi improvizáció!… Mit szólsz, milyen sok nézőjük van, mondom erre… Csak még nem értékelik, amit láttak – így ő -, de nem baj… Most ti jöttök, az iskola tanítványai – mondom éb. És azt hiszem, most már a modern táncosnaj készülők jobb helyzetben vannak. Mire ők a nyilvánosság elé kerülnek, lesz színpad, leszenk koreográfusaik, és megedzett közönség is lesz.”
Révi: Bebe Miller előremutat. Kurír, 1992.03.26., 3. évf./61. szám, 11. old.
“Végezetül szeretnék néhány konkrét testtudati játékot leírni tájékoztatás végett, melyeknek többségét a Kreatív Mozgás Stúdióban tanultam a MOTI (Modern Tánciskola) egyéves, mindennapos táncosképző kurzusán Kálmán Ferenctől, Berger GYulától, s külföldi tanároktól, mint például Hanna Barbara Widner, Wickie Shick, Éva Karcag.“
Vermes Katalin: Testiség és mozgásművészet a (poszt)modern korban. A Magyar Testnevelési Egyetem Közleményei, 1993., 2. szám, 21-26. old.